Wednesday 25 December 2013

Seorang wanita kelihatan pada sebagaimana Gunung Sinabung memuntahkan abu, seperti yang digambarkan . . .

TOP NEWS Photos: Seorang wanita kelihatan pada sebagaimana Gunung Sinabung memuntahkan abu, seperti yang digambarkan dari kampung Sibintun di daerah Karo, wilayah utara Sumatera, Indonesia 18 November, 2013. Gunung Sinabung terus memuntahkan abu gunung berapi membuang kepulan 8,000 meter ke atmosfera pada hari Isnin sebagai beribu-ribu penduduk kekal di pusat perlindungan sementara takut banyak letusan, menurut media tempatan. REUTERS/Roni Bintang (INDONESIA - DISASTER ENVIRONMENT TPX IMAGES OF THE DAY- think IN pictures @1WORLDCommunity)

TOP NEWS Photos: Pandangan udara menunjukkan kemusnahan jalan yang disebabkan oleh puting beliung yang mendarat di Washington, Illinois, November 18, 2013. Satu sistem ribut yang bergerak pantas mencetuskan pelbagai tornado pada hari Ahad yang mengorbankan sekurang-kurangnya 6 orang dan diratakan sebahagian besar bandar di Illinois yang mana ianya mengoyakkan seluruh Midwest, kata pihak berkuasa. REUTERS/Jim Young (UNITED STATES - DISASTER ENVIRONMENT TPX IMAGES OF THE DAY - think IN pictures @1WORLD Community)

TOP NEWS Photos: Penduduk dipindahkan oleh Typhoon Haiyan berteduh di khemah-khemah di luar sebuah pusat konvensyen di bandar Tacloban di tengah Filipina November 18, 2013. Di Filipina menghadapi sehingga tugas besar pembinaan semula dari Typhoon Haiyan, yang mengorbankan sekurang-kurangnya 3,681 orang dan meninggalkan 1,186 hilang, dengan masyarakat terpencil belum menerima bantuan penting walaupun usaha bantuan antarabangsa secara besar-besaran. REUTERS/Cheryl Ravelo (PHILIPPINES - DISASTER ENVIRONMENT TPX IMAGES OF THE DAY- think IN pictures @1WORLDCommunity)

TOP NEWS Photos: Mangsa ‘Do their laundry’ di samping sebelah kapal yang terdampar di dalam komuniti mereka musnah selepas taufan Super Haiyan mendera bandar Tacloban di tengah Filipina November 16, 2013. Angka kematian dari salah satu taufan yang paling kuat di DUNIA melonjak pada hari Jumaat, tetapi usaha bantuan itu masih begitu setengah-setengah badan meletakkan tidak dikutip dan beribu-ribu cuba sedaya upaya untuk memindahkan komuniti yang dilanda di seluruh tengah Filipina. REUTERS/Edgar Su (PHILIPPINES - DISASTER ENVIRONMENT TPX IMAGES OF THE DAY - think IN pictures @1WORLDCommunity)

TOP NEWS Photos: Mangsa Taufan Haiyan tergesa-gesa untuk mengambil ‘fresh water’ yang disampaikan oleh sebuah helikopter tentera Amerika Syarikat ke utara kampung terpencil mereka di Tacloban November 17, 2013. Dikerumuni oleh penduduk kampung lapar, helikopter tentera Amerika Syarikat menghulurkan bantuan sangat-sangat diperlukan ke kawasan pedalaman yang dilanda taufan tengah Filipina, sebagai mangsa bencana berpusu-pusu ke gereja pada hari Ahad berdoa untuk masa depan yang hancur tidak menentu mereka. Di Filipina menghadapi sehingga tugas pembinaan semula besar dari Typhoon Haiyan, yang mengorbankan sekurang-kurangnya 3,681 orang dan meninggalkan 1,186 hilang, dengan masyarakat terpencil belum menerima bantuan penting walaupun usaha bantuan antarabangsa secara besar-besaran. REUTERS/Damir Sagolj (PHILIPPINES - ENVIRONMENT TPX IMAGES OF THE DAY DISASTER TRANSPORT- think IN pictures @1WORLDCommunity)

TOP NEWS Photos: Pandangan udara menunjukkan rumah rosak oleh Typhoon Haiyan, di pinggir Tacloban November 16, 2013. Mangsa mula membina semula rumah-rumah dimusnahkan oleh Haiyan, salah satu taufan di DUNIA yang paling kuat, dan bekalan kecemasan mengalir ke pulau-pulau yang melanda Filipina, Bangsa-bangsa Bersatu yang lebih daripada 2 kali ganda anggaran yang dibuat orang kehilangan tempat tinggal kepada hampir 2 juta. REUTERS/Bobby Yip (PHILIPPINES - ENVIRONMENT DISASTER TPX IMAGES OF THE DAY- think IN pictures @1WORLDCommunity)

TOP NEWS Photos: Polis rusuhan berjalan oleh sekumpulan penunjuk perasaan berbaring di hadapan Parlimen di tengah-tengah Athens semasa berarak ke arah kedutaan Amerika Syarikat November 17, 2013. Beribu-ribu orang-orang Yunani membantah terhadap penjimatan berarak melalui jalan-jalan di Athens pada hari Ahad untuk menandakan ulang tahun ke-40 kebangkitan pelajar berdarah terhadap junta tentera kemudian memerintah. REUTERS/Yannis Behrakis (GREECE - CIVIL UNREST POLITICS ANNIVERSARY TPX IMAGES OF THE DAY- think IN pictures @1WORLDCommunity)

TOP NEWS Photos: Presiden Perancis Francois Hollande (kiri) menyalakan api kekal di Yad Vashem Muzium Sejarah Holocaust di Jerusalem sebagai Perdana Menteri Israel Benjamin Netanyahu (2dariKiri), Sara isterinya (3dariKiri) dan ini Hollande sahabatnya Valerie Trierweiler hadir pada hari pertama 3 hari lawatan negara, November 17, 2013. REUTERS/Philippe Wojazer (JERUSALEM - POLITICS TPX IMAGES OF THE DAY- think IN pictures @1WORLDCommunity)

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...